wymiana instalacji wodnej

Informacja z 13-12-2023
Wymiana instalacji wody ciepłej i zimnej w piwnicy (prace w poziomie) zakończone.

ROZPOCZYNAMY PRACE W PIONACH

ETAP 1 – Początek prac związanych z wymianą kanalizacji i instalacji wody zimnej i ciepłej w pionach mieszkalnych rozpocznie się 15 stycznia 2024 i dotyczyć będzie w pierwszej kolejności mieszkań 2, 7, 12, 17, 22, 27, 32, 37, 42, 47, 52 Prace związane z wymianą potrwają tydzień. W dniu 27 grudnia po godzinie 16.00 wykonawca odwiedzi mieszkańców w/w mieszkań w celu ustalenia harmonogramu prac.
Właściciele lokali przygotują dostęp do szachtów tak, aby zapewnić możliwość wykonywanie prac.
W uzgodnieniu z wykonawcą, właściciele lokali we własnym zakresie rozbiorą zabudowy w taki sposób, aby zapewnić możliwość ekipom remontowym na swobodną pracę. Po zakończeniu prac ponowne zabudowanie szachtów powinno być tak skonstruowane, aby w każdej chwili, w razie awarii nie było problemu na szybki dostęp do szachtu kanalizacyjnego i natychmiastowe zlikwidowanie usterki.
ETAP 2 – Po zakończeniu prac w w/w pionie ekipa remontowa rozpocznie prace w lokalach: 4, 9, 14, 19, 24, 29, 34, 39, 44, 49, 54 i jak poprzednio przed przystąpieniem do wymiany instalacji wodno-kanalizacyjnej wykonawca skontaktuje się z każdym właścicielem lokalu w celu ustalenia szczegółów i jak poprzednio należy przygotować dostęp do szachtu wodno-kanalizacyjnego.
ETAP 3 – można rozpocząć prace w czerwcu w zależności od właścicieli lokali z jednego pionu, którzy bezproblemowo udostępnią w jednym terminie dostęp do szachtów wodno-kanalizacyjnych. Ważne jest, żeby właściciele lokali, po rozmowie z wykonawcą, przygotowali dostęp do szachtów, umożliwiając swobodną pracę ekipom remontowym. Reasumując, ten pion, który szybciej zdeklaruje i dostosuje się do terminu oraz do warunków dotyczących na swobodny dostęp, ten pion zaczniemy w czerwcu.

Pozostałe piony planujemy rozpocząć pod koniec 2024 lub na początku 2025 roku. Zaczniemy, jak tylko pozwolą środki finansowe.


*

Art. 13 ust. 2 ustawy o własności lokali:

2. Na żądanie zarządu właściciel lokalu jest obowiązany zezwalać na wstęp do lokalu, ilekroć jest to niezbędne do przeprowadzenia konserwacji, remontu albo usunięcia awarii w nieruchomości wspólnej, a także w celu wyposażenia budynku, jego części lub innych lokali w dodatkowe instalacje.

Umieść komentarz. Na dole strony masz taką możliwość.

10 thoughts on “INFIRMACJE REMONTOWE”

    1. Pierwszy etap przebiegnie „bezboleśnie” dla mieszkańców. Remont łazienki można planować w drugim etapie prac, czyli w przyszłym roku.

  1. Nowak Wojciech

    Warto nas wcześniej zapoznać jak ta wymiana planowana jest logistycznie w szczegółach. Czy będzie to robione kolejno pionami, na jaki okres maksymalnie nasze łazienki i kuchnie będą wyłączone z normalnego użytkowania? Ile czasu dostępu do naszych mieszkań (w godzinach) wymaga średnio rzecz biorąc planowana wymiana pionów? Jest to bardzo ważnego, bo każdy ma swoje plany i są one zapewne różne. Pomijam koszty jakie każdy z nas będzie zmuszony ponieść. Jest to bowiem jednocześnie inwazyjne działanie, czego nie da się uniknąć.

    1. Dzień dobry. Zapraszam do zadawania pytań, postaram się jak najszybciej odpowiadać. Prace w poziomie praktycznie zostały zakończone. Została tylko kosmetyka. Na pierwszy „ogień” idzie pion mieszkań – 2,7,12,17,22,27,32,37,42,47,52 będzie to po Święcie Trzech Króli. Następny pion to 4,9,14,19,24,29,34,39,44,49,54 i tutaj w zależności od możliwości finansowych zaczniemy jeszcze w pierwszym kwartale. Są to piony o najgorszym stanie technicznym. Wskazuje na to największa ilość interwencji awaryjnych. Pozostałe piony (w zależności od możliwości finansowych wspólnoty) zaczniemy w drugiej połowie roku. O terminach będziemy informować z wyprzedzeniem. Jest konieczność uzgodnienia z wszystkimi mieszkańcami w danym pionie dotyczącymi zgrania obecności wszystkich właścicieli w domu.

  2. Nowak Wojciech

    Czy na tej stronie można zadawać pytania związane z remontem instalacji wodno-kanalizacyjnej? Pytam, ponieważ zniknął opublikowany dzisiaj mój komentarz.

  3. Michalski Grzegorz

    U mnie (m. nr 1) dzieje się coś dziwnego. jedna z rur jest cała mokra kapie mi pod wanną. Proszę aby ktoś od wykonawcy wszedł również do mnie i ocenił sytuację. Proszę o odpowiedź może być mail lub sms. Konieczność umówienia terminu wizyty.

    1. Proszę zgłosić awarię administracji. Jeżeli awaria jest za licznikiem CW lub ZW awarię należy usunąć we własnym zakresie, jeżeli przed licznikiem należy zgłosić awarię administracji.

  4. Iga Dałek

    Mam dość ważne myślę pytanie : kiedy pojawi się pojemnik na gruz tz. na odpady które powstaną przy ” rozbieraniu” łazienek przed wymianą rur?

    1. Dzisiaj 12.01.2024 będzie podstawiony kontener na potrzeby mieszkańców, u których będą przeprowadzane prace związane z wymianą kanalizacji i wymianą rur wody ciepłej i zimnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *